wordpress

یکی از ابتدایی‌ترین و مهمترین گام‌های طراحی سایت با وردپرس نصب وردپرس روی هاست سی پنل می‌باشد که باید به دقت صورت پذیرد. هاست سی پنل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی تحت وب است که امروزه توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله از آموزش وردپرس همیار وردپرس قصد داریم نصب وردپرس روی Cpanel را به شما آموزش دهیم تا به بهترین شکل بتوانید راه اندازی وردپرس روی سی پنل را انجام دهید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نصب وردپرس روی هاست سی پنل

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

  • دانلود آخرین نسخه وردپرس
  • بارگذاری فایل‌های وردپرس بر روی هاست سی پنل
  • ساخت پایگاه داده (دیتابیس)
  • انجام پیکربندی‌های مربوط به راه اندازی وردپرس روی سی پنل

دانلود آخرین نسخه وردپرس

اولین گام برای راه اندازی وردپرس روی سی پنل، دانلود آخرین نسخه وردپرس است که برای دانلود آن به این آدرس مراجعه کنید. اگر به تازگی وردپرس آشنا شدید و قصد دارید که وردپرس را به صورت مرحله به مرحله بیاموزید حتما صفحه آموزش وردپرس رایگان را ببینید تا مراحل را قدم به قدم فرا بگیرید.

برای ورود به صفحه آموزش وردپرس رایگان اینجا کلیک کنید.

بارگذاری فایل‌های وردپرس بر روی هاست سی پنل

ابتدا مطابق شکل زیر برای بارگذاری فایل‌های وردپرس به بخش File Manager بروید.

inter to File manager-نصب وردپرس روی Cpanel
وارد شدن به file manager

سپس در آنجا مطابق شکل زیر، در نمودار درختی سمت چپ صفحه بر روی پوشه public_html کلیک کرده و گزینه Uploads را بزنید.

Public_html Filder-نصب وردپرس روی Cpanel
پوشه Public_html

حال باید آخرین نسخه وردپرسی را که در گام قبلی دانلود کرده‌اید را در این قسمت بارگذاری نمایید.

بعد بارگذاری نیاز است که آن را از حالت فشرده خارج نمایید. به همین خاطر مطابق شکل زیر، روی فایل آخرین نسخه وردپرس که بر روی هاست آپلود کردید و دارای فرمت zip است، راست کلیک نمایید و گزینه Extract را بزنید.

Extract WordPress in cpanel-نصب وردپرس روی Cpanel
خرج کردن وردپرس از حالت زیپ

بعد از خارج شدن فایل zip از حالت فشرده، پوشه‌ای با نام wordpress ساخته خواهد شد. وارد این پوشه شوید و مطابق شکل زیر، تمامیه فایل‌های موجود در آن را با زدن گزینه Select All انتخاب کنید. سپس در مونوی بالا بر روی گزینه Move کلیک نمایید.

Extracted WordPress file-نصب وردپرس روی Cpanel
فایل‌های وردپرس

حال پنجره‌ای مطابق آنچه که در زیر می‌بینید برای شما باز خواهد شد. در این پنجره مسیر را بر روی /public_html قرار دهید و بر روی گزینه Move Files کلیک نمایید تا تمامی فایل‌های پوشه wordpress به پوشه public_html منتقل شود.

move wordpress file to publicb_html-نصب وردپرس روی Cpanel
انتقال فایل‌های وردپرس

بدین صورت شما توانستید تمامی فایلهای وردپرس رو برای هاستتان بارگذاری کنید. حال نوبت به ساخت دیتابیس می‌رسد.

ساخت پایگاه داده (دیتابیس)

سومین گام در آموزش نصب وردپرس روی Cpanel، ساخت پایگاه داده (دیتابیس) است.

برای ساخت دیتابیس مطابق شکل زیر، به قسمت MySQL® Database Wizard در هاست سی پنل خود بروید.

MySQL Database Wizard in cpanel-نصب وردپرس روی Cpanel
ورود به MySQL Database Wizard

سپس مطابق شکل زیر، باید یک نام دلخواه برای دیتابیس خود انتخاب نمایید و دکمه Next Step را بزنید. توجه داشته باشید که این نام حداکثر باید دارای 54 کاراکتر باشد.

database name in cpanel-نصب وردپرس روی Cpanel
وارد کردن نام دیتابیس

در صفحه بعدی همانند آنچه که در شکل زیر می‌بینید، باید برای خود یک نام کاربری و رمز عبور قوی انتخاب کنید.

این رمز عبور بهتر است که حاوی کلمات کوچک و بزرگ انگلیسی و دارای اعلام نگارشی مانند نقطه و … باشد. البته شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Password Generator به طور خودکار و تصادفی یک پسورد ایجاد نمایید. سپس بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور بر روی دکمه Create User کلیک کنید.

create username for database
ساختن نام کاربری برای دیتابیس

در نهایت مطابق شکل زیر، گزینه ALL PRIVILEGES را انتخاب کرده و دکمه Next Step را بزنید تا دیتابیس شما به طور کامل ساخته شود.

ALL PRIVILEGES in cpanel
ایجاد دسترسی برای دیتابیس

بعد از ساخت دیتابیس باید تنظیمات و پیکربندی‌های مربوط به نصب وردپرس بر روی هاست خود را اعمال نمایید که در بخش بعدی این مبحث را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد.

انجام پیکربندی‌های مربوط به راه اندازی و نصب وردپرس روی هاست سی پنل

آخرین گام آموزش نصب وردپرس روی Cpanel، راه اندازی وردپرس روی هاست سی پنل است.

برای انجام اینکار آدرس سایتتان را در مرورگر وارد نمایید. سپس با تصویری مطابق شکل زیر روبه رو خواهید شد که از شما می‌خواهد زبان پیشخوان وردپرسی که بر روی سایتتان نصب می‌شود را انتخاب نمایید.

اگر زبان سایتتان فارسی است و می‌خواهید نسخه نصبی وردپرس برای شما راست‌چین باشد، زبان فارسی را انتخاب کنید و سپس دکمه ادامه را بزنید.

select language for install wordpress
انتخاب زبان برای نصب وردپرس

سپس مطابق شکل زیر، برای انجام ادامه مراحل راه اندازی وردپرس روی سی پنل در صفحه جدید بر روی دکمه بزن بریم! کلیک نمایید.

wordpress install page
صفحه نصب وردپرس

حال با صفحه‌ای مطابق شکل زیر روبه رو خواهید شد که از شما می‌خواهد اطلاعات مربوط به دیتابیس خود را وارد نمایید. در این قسمت نام پایگاه‌داده (دیتابیس)، نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله سوم انتخاب کردید را وارد نمایید و دکمه فرستادن را بزنید.

میزبان پایگاه داده بر روی همان localhost بگذارید باقی بماند. اما توصیه می‌کنیم برای افزایش امنیت سایتتان پیشوند جداول را به دلخواه خود تغییر دهید. برای مثال hmyrwp_.

start install wordpress-نصب وردپرس روی Cpanel
شروع نصب وردپرس

درنهایت مطابق شکل زیر، باید اطلاعات مربوط به سایتتان را وارد کنید و دکمه راه اندازی وردپرس را بزنید.

ضمنا از آنجایی که هنوز محتوایی در سایت شما قرار نگرفته است به شما توصیه می‌کنیم برای بهبود سئو سایتتان، تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو را فعال نمایید تا سایت شما در موتورهای جستجو ذخیره یا اصطلاحا ایندکس نشود. سپس بعد از تمام شدن طراحی ساییتان و قرار گرفتن محتوا، می‌توانید به بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس رفته و در زیر منو خواندن این تیک را بردارید و تنظیمات را ذخیره نمایید.

create admin account
وارد کردن اطلاعات مدیر سایت

نصب وردپرس روی هاست سی پنل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از ابتدایی‌ترین و مهمترین گام‌های طراحی سایت با وردپرس نصب وردپرس روی هاست می‌باشد که باید به دقت صورت پذیرد. ما در این مقاله به شما به طور کامل و گام به گام نحوه نصب وردپرس روی Cpanel را آموزش دادیم. حالا نوبت شماست تا همین حالا با مراجعه به سایت یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه فروش سرویس‌های میزبانی وب، هاست سی پنل خود را خریداری کرده و مطابق آنچه که در این آموزش به شما ارائه شد، وردپرس را روی آن نصب کنید و طراحی سایت به کمک وردپرس را شروع کنید.

اگر برای خرید هاست نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید به مقاله بهترین هاست وردپرس از همیاوردپرس سری بزنید. در این مقاله نکات مهم در خرید یک هاست مناسب را شرح داده‌ایم و لیستی از بهترین شرکتهای فروشنده هاست در داخل و خارج از ایران را نیز معرفی کرده‌ایم. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است