هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها چه کاربردی دارد؟

ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها به منظور نوشتن سریع‌تر و دقیق‌تر کدها پدید آمده‌اند. چنین سرویس‌هایی معمولاً می‌توانند براساس دستورات ورودی، کدهای خروجی را در اختیار کاربر قرار دهند یا به شکل همزمان، اقدام به تکمیل کردن کدهای نوشته شده توسط توسعه‌دهندگان نمایند.

بسیاری از آنها، با ادیتورها و محیط‌های توسعه محبوب مثل ویژوال استودیو، تعامل دارند و قادر به تشخیص اشتباهات، باگ‌ها و حتی آسیب‌پذیری‌های امنیتی در موارد خاص هستند.

مشخصاً با توجه به ویژگی‌های گفته شده، مهم‌ترین مزیت استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها، داشتن وقت آزاد بیشتر خواهد بود. همچنین با افزایش دقت و نیاز کمتر به رفع ایرادات کدها، می‌توانید بهره‌وری خود را افزایش داده و زمان بیشتری را به توسعه محصولات جدید یا انجام امور دیگر، اختصاص دهید.

پیش از انتخاب یک ابزار بهتر است به قابلیت‌ها و امکانات تخصصی آن دقت داشته باشید. برای مثال، برخی از آنها در زمینه یافتن ایرادات و بررسی کدها، تبحر دارند؛ درحالی که بعضی دیگر، می‌توانند به منظور نوشتن خودکار کد نیز مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین توصیه می‌شود از تعامل سرویس مورد نظر با محیط توسعه دلخواه خود، اطمینان کسب کنید. ناگفته نماند که هر ابزار، در نگارش کدهای زبان خاصی، تخصص دارد؛ در نتیجه پیش از انتخاب، حتماً این موضوع را در نظر بگیرید.شایان ذکر است که اگر درحال کار با زبانی هستید که تسلط بالایی به آن ندارید، سرویس‌های مذکور می‌توانند راهنمای فوق‌العاده‌ای نیز باشند.

۱. سرویس گیت‌هاب کوپایلوت (GitHub Copilot)

۲. سرویس آمازون CodeWhisperer

۳. ChatGPT  هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها

۴. هوش مصنوعی CodeT5 برای برنامه نویس ها

۵. سرویس Codiga

۶. سرویس OpenAI Codex

۷. هوش مصنوعی PolyCoder برای برنامه نویس ها

۸. Tabnine؛ هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها

۹. سرویس Snyk Code

۱۰. سرویس Replit Ghostwriter

۱۱. سرویس‌های Codey و Studio Bot گوگل

۱۲. گوگل بارد  ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است