آیپد پرو جدید

مروری بر شروع و پایان آیپد پرو جدید

به نظر میرسد که مردم سری جدید آیپد پرو را ، به خاطر صفحه نمایش بهتر و طراحی تاثیرگذار آن دوست دارند. اما برخی نیز بخاطر تبلیغ جدید آن، از اپل متنفر شده اند، تبلیغی ویدیویی که در آن دستاوردهای سالها خلاقیت و تلاش گذشتگان را زیر دستگاه پرسی غول پیکر، خُرد و نابود میکند، چرا؟ چون از این به بعد و در آینده آیپد وجود دارد. جالب اینجاست که بعد از این همه موضوعات و بحث ها در مورد آیپد، برخی هنوز سوال مشابهی را میپرسند: “هدف از ساخت آیپد چیست؟”

اما در ادامه متن منتشر شده اپل در بیانیه مطبوعاتی این شرکت را در تاریخ 7 می 2024 بخوانید:

“اپل از آیپد پرو جدید خود با پیشرفته ترین صفحه نمایش دنیا و چیپ M4 و همچنین قلم APPLE PENCIL PRO رونمایی کرد.”

آیپد جدید، با یک طراحی بسیار نازک و سبک، صفحه نمایش Ultra Retina XDR و پردازنده فوق سریع M4 و همچنین توانایی های جدید هوش مصنوعی، قدمی بزرگ رو به جلو برداشته است.

از کوپرتینو – کالیفرنیا

آیپد پرو جدید

با رونمایی از خارق العاده ترین آیپد پرو و طراحی سبک و باریک شگفت انگیز آن، به واقع بحث عملکرد و قابلیت حمل آسان، به سطح بالاتری کشیده شد. این آیپد ضمن ارائه در دو رنگ مشکی کهکشانی و نقره ای، در دو سایز 13 و 11 اینچ ، به زودی در دسترس قرار میگیرد.
هر دو مدل دارای پیشرفته ترین صفحه نمایش دنیا با تکنولوژی Tandem OLED یا اصطلاحا OLED دوطبقه مجهز هستند که تجربه دیداری متفاوتی را ارائه میدهد. این آیپد پرو از چیپ نسل جدید ملقب به M4 استفاده میکند که عملکرد و توانایی های بزرگی را به ارمغان می آورد. چیپ M4 دارای یک موتور نمایش کاملا جدید است که میتواند دقت، رنگ و درخشندگی بیشتری را در صفحه نمایش Ultra Retina XDR این دستگاه، به رخ بکشد. با این پردازنده جدید، و پردازنده گرافیکی جدیدتری که بر پایه معماری پردازنده گرافیکی M3 طراحی شده، و موتور عصبی پرقدرت ، توانمندی بیشتری برای کار با هوش مصنوعی دارد.
تطبیق پذیری و توانایی های پیشرفته آیپد پرو جدید، به کمک اکسسوری های جدید قدرت بیشتری نیز به خود میگیرد. Apple Pencil Pro تجربه ای متفاوت از کار کردن با قلم اپل را به کاربر میدهد. Magic Keyboard نیز ضمن اینکه سبکتر و باریکتر شده، امکانات بیشتری را همراه دارد.
این محصولات جدید اپل از تاریخ 7 می آماده سفارش گزاری بوده و از تاریخ 15 می نیز، در فروشگاه ها عرضه میگردد.

آیپد پرو جدید ، نازکترین محصول اپل تا به این تاریخ

آیپد پرو جدید – نازکترین محصول اپل تا به این تاریخ – به طرز شگفت آوری باریک و سبک بوده و حمل این دستگاه را بسیار راحت تر کرده است. ضخامت آیپد پرو 11 اینچی فقط 5.3 میلیمتر و نسخه 13 اینچی با 5.1 میلیمتر ضخامت نازکتر از نسخه 11 اینچی میباشد.
هر دو دستگاه در رنگهای نقره ای و مشکی کهکشانی عرضه شده و شایان ذکر است که بدنه این دستگاه ها از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده تولید شده است.

پیشرفته ترین صفحه نمایش دنیا

آیپد پرو جدید برای ارائه تجریه دیداری باورنکردنی خود از Ultra Retina XDR بهره میگیرد. این صفحه نمایش از تکنولوژی tandem OLED بهره میگیرد که با استفاده از دو پنل OLED استفاده میکند و به این ترتیب با ترکیب و بهره گیری از نور هر دو پنل، درخشندگی عجیبی را ارائه میدهد. به این ترتیب میزان این درخشندگی به 1000 nits برای محتوای معمولی و تا ماکزیمم 1600 nits برای محتوای HDR میرسد. شایان ذکر است که هیچ دستگاه مشابهی، چنین توانایی را ندارد. همچنین میتوان به کیفیت ساخت بالای شیشه به کار رفته در صفحه نمایش این آیپد اشاره کرد که باعث میشود تا تفکیک نور خوب و رنگ های زنده و شفاف تری را به کاربر بدهد.

تمام اینها در سایه چیپ M4 ممکن شده

میتوان گفت که این وزن کم، نازکی و توانایی باورنکردنی نسل جدید آیپد، مدیون چیپ M4 میباشد که براساس نسل دوم چیپ M3 طراحی شده که توان مصرفی بهینه تری دارد.

 

برای خواندن سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است